תיקון נזקי לידות

הזרקת חומצה היאלורונית לתיקון נזקי לידות :

בסוף כל היריון מוצלח יש גם לידה. כאשר 80% לערך מכלל הלידות מסתיימות בלידה נרתיקית (וגינלית).

חלק לא מבוטל מלידות אלא מסתיים גם בתוצאות פחות רצויות כגון: חתכים יזומים (אפיזיוטומיה) או קרעים.

כאשר אירוע כזה מתרחש במהלך הלידה, יש לבצע תפירה כירורגית מיד עם סיום הלידה, בכדי למנוע דימומים וכמובן שהמטרה היא גם להחזיר את מראה המקום ואת הפונקציונליות שלו לקדמותו.

כל חתך בגופנו מחלים ומשאיר מאחוריו צלקת. אצל חלק זה נראה יותר ואצל חלק פחות, אבל ההחלמה לרוב לוקחת בין שבוע לשבועיים (זה הזמן שבו התפרים שהושמו בעת התיקון מתמוססים ונושרים). צורת ההחלמה תלויה במספר גורמים : גנטיקה של מצב הרקמות ודרך האיחוי שלהם, גיל האישה, זיהומים, וכמובן דרך התפירה והניסיון של התופר/ת בחדר הלידה.

כאשר הנזק לאחר הלידה או לידה מכשירנית מתבטא בהרחבה של הנרתיק, ניתן לטפל שמרנית בפיזיוטראפיה של רצפת האגן, הזרקות של חומצה היאלורונית בכדי להצר את הנרתיק או במצבים שהם "חמורים" יותר, ניתוח להצרה של הנרתיק.

אחד הדברים שמפריעים לנשים הוא הצטלקויות באזור שעשויות לגרום לעיוותים. הצלקות יכולות להיות שקועות ולגרום ועיוותים של מראה העור במקום וגם באזור הכניסה לנרתיק.

במצב כזה דרכי הטיפול האפשריות יכולות להיות טיפול ניתוחי לתיקון הצטלקויות שגרמו לעיוות אנטומי מקומי, שגרמו ל"סגירת יתר" של הכניסה לנרתיק, במצבים שבהם הצלקת מתוחה מידי וגורמת לכאבים ביחסי מין או כאשר נוצר קרע מקומי קטן (בשל חוסר הגמישות של הצלקת) הגורם לכאבים במגע ולדימומים.

כמו כן, במקרים של הצטלקויות כואבות ניתן לנסות טיפול מקומי בהזרקות של סטרואידים.

כאשר יש צורך בהחזרת נפח או תיקון שקעים במרקם העור בשפתיים או באזור סביב הכניסה לנרתיק, ניתן להזריק באופן סלקטיבי חומצה היאלורונית ייעודית לאזורים האינטימיים בכדי למלא את החסר ולשפר את המראה ואת התחושה במקום.

ההזרקה לרוב נעשית בהרדמה מקומית במהלך הטיפול במרפאה ומיד לאחריה ניתן לחזור לפעילות רגילה ושגרתית.

חשוב לציין שהטיפול נועד למטרות אסתטיות בלבד ואין לו מטרה טיפולית אחרת.